wtorek, 25 listopada 2014

DIY - kalendarz adwentowy



Wprawiam się! Mam nadzieję, że własnoręcznie robiony kalendarz adwentowy stanie się coroczną tradycją przygotowywaną w przyszłości wspólnie z dzieckiem. 

Jako że termin mamy na święta, to kalendarz ma dla nas podwójne znaczenie. Odliczanie czasu do świąt i porodu :) Największą frajdę będzie miał mąż, gdyż to on posili się smakołykami z saszetek. Ale, ale! Łatwo nie będzie, bo zainspirowana przez Anielno w niektórych paczuszkach zamieściłam zadania! Może w końcu doczekam się śniadania do łóżka?! ;)

Postanowiłam, że kalendarz powstanie z tego co mam w domu. Jedyne co musiałam zdobyć, to odpowiednia rama, tutaj po raz kolejny pomocny okazał się tata.

Niezbędne do wykonania kalendarza okazały się:

  • rama
  • sznurek
  • szary papier do pakowania
  • ozdobne taśmy
  • folia tablicowa
  • kreda
  • kolorowy papier
  • nożyczki
  • klamerki  (24 sztuki)
  • słodycze
  • w przyszłości do ramy zamierzam przyczepić trochę żywej choinki, żeby całości dodać kolorytu

Saszetki wykonałam  z szarego papieru, którego boki skleiłam ozdobną taśmą. Na środek każdej saszetki przykleiłam kwadracik z kolorowego papieru, na którym dodatkowo zamieściłam mniejszy z foli tablicowej. Dzięki temu każdą saszetkę za pomocą kredy mogłam opatrzyć cyferką. Oczywiście nie zapomnijcie do środka włożyć jakiegoś smakołyku! U mnie najlepiej sprawdziły się czekoladki :)

Do ramy przywiązałam cztery sznurki i na nich za pomocą klamerek, jak pranie rozwiesiłam saszetki.

Jeżeli nie macie ramy, możecie paczuszki powiesić za pomocą sznurków, np na gałęzi.

Trochę czasochłonna zabawa, ale ile satysfakcji, kiedy własnoręcznie wykonany kalendarz zawiśnie ;)



2 komentarze:

  1. Piekny! :) W przyszlosci tez bede chciala wprowadzic taka tradycje w moim domu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na kalendarz! Szczęśliwego rozwiązania :)
    U mnie dzis rownież adwentowy kalendarz w troszkę innej wersji, zapraszam na iglanitkaraczekpara.blogspot.co.uk
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...