wtorek, 8 września 2015

Nosidło Tula

Wybór nosidła wcale prostą sprawą nie jest, zwłaszcza, kiedy zamierzamy nosić w nim dziecko częściej, niż tylko sporadycznie, a nawet nosząc od czasu do czasu, trzeba zwrócić uwagę na to, do czego dziecko wkładamy. Ważne jest ułożenie dziecka w takowym i wcale nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy, żeby pewne rzeczy zobaczyć i ogarnąć samemu. Ważne jest też, żeby nam rodzicom było wygodnie, w końcu na nas spoczywa cały, niemały ciężar. Nóż mi się w kieszeni otwiera, kiedy widzę malutkie dzieciaczki, wiszące przodem do świata, a cały ciężar spoczywa na ich narządach płciowy... Gołym okiem widać, że coś jest nie tak. Nie jestem specjalistą, ortopedą, ale zdrowy rozsądek podpowiada mi,że to nie może być dla dziecka dobre. 

Piękną akcję propagującą zdrowe noszenie dzieci zrobiła Matka Córek! Hasztag #nicminiewisi obiegł internet, jednak w dalszym ciągu jest gros kobiet, które uznają tylko swoje zdanie i nawet po zwróceniu uwagi na problem, obstają przy swoim twierdząc, że przecież chcą dla dziecka jak najlepiej... ale wisiadła nie zmienią... Nie rozumiem :)

Wracając do naszego nosidła... Na Tulę zdecydowałam się dlatego, że jest dobra i zdrowa dla dziecka (trochę się oczytałam i mam nadzieję, że faktycznie tak jest;)), a przy okazji ma bardzo niebanalny design. W końcu noszę ją na sobie to też chciałabym coś z tego mieć ;)
Cena 465 zł, sporo, naprawdę sporo. Ciułałam na nią dość długą chwilę, ale nie żałuję ani złotówki jaką wydałam. Zamawiałam na stronie gomama.pl ze względu na duży wybór wzorów i darmową wysyłkę. Dodam, że ekspresową, a i gratis cukierki i notes dostałyśmy, no i odręcznie napisany list ;)


Tula zrewolucjonizowała moje życie. Przyznaję, że jestem raczej z tych leniwych, którzy na myśl o całej wyprawie, pt. wózek, torba, pies, dziecko, po prostu rezygnują. Teraz nie mam wymówki, pakuję Różę do nosidła i śmigam... I tak oto:
Oddałam książki do biblioteki (wypożyczyłam jeszcze będąc w ciąży).
Nie dzwonię do taty, żeby kupił i przyniósł mi śmietanę do obiadu, kupuję sama.
Nie dzwonię do męża, żeby jadąc z pracy załatwił milion spraw dla mnie, załatwiam sama.
Wychodzę z psem... Sama :P

I tak mogłabym pewnie jeszcze trochę powymieniać.
Róża nosidło uwielbia, jeszcze się nie zdarzyło, żeby w nim zapłakała, czy była marudna. siedzi i ogląda świat. Jak była mniejsza dość często nosiliśmy ją w chuście, teraz jej motanie jakoś mnie przeraża i ze względu na szybkość i wygodę przeszliśmy na nosidło. W czasie ciąży nabawiłam się problemów z kręgosłupem i często po prostu czuję bój nosząc dziecko na rękach. W nosidle jest dużo wygodniej, moje plecy nie doskwierają. Jedyna wada, jaką odnalazłam, to to, że kiedy dziecko noszę z przodu, z tyłu ocierają mnie paski (być może mam coś źle naciągnięte i podregulowane?). No i nie jestem w stanie sama załadować dziecka na plecy, przynajmniej nie mam jeszcze pojęcia jak to zrobić :)

Polecam Wam zajrzeć do Matki Córek, zwłaszcza jeśli stoicie przed wyborem nosidła. To matka taka jak każda z nas, która dla dziecka chce jak najlepiej i jak najlepiej wykorzystuje swoje doświadczenie i wiedzę. Poniżej zamieszczam kilka linków do jej wpisów, które były mi w jakimś stopniu pomocne :)







 

18 komentarzy:

  1. A ja wybrałam bondolino chociaż jak patrzę na te piękne wzory tuli to aż mi szkoda ;)
    www.puffa.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że mogłam w jakiś sposób Wam pomóc w dobrym noszeniu :) Pozdrawiam serdecznie! Do twarzy wam z tą Tulką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam:) Wyraziłam uznanie dla Twojego bloga i zapraszam do pewnej zabawy. Szczegóły w najnowszym poście na moim blogu. https://dzieciakiwiatraki.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. My też nosimy się w tuli po dogłębnej analizie nosideł na rynku. I też polecam je innym mamom. W całkowite bezpieczeństwo i zdrowie noszenia w nosidle nie wierzę. Liczy się umiar. razburzarazsloneczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. nosiłam w tuli młodszą córkę i bardzo sobie chwaliliśmy...gdy już starsze dziecko to nie jest już tak super wygodna, ale też daje radę

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam ją - mama staje się bardziej mobilna

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapraszam na mojego bloga nominowałam Was do zabawy, odpowiedzcie na pytania buziaki :) www.mamadwudziestka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno zajrzę :) Ja bardzo chcę nosić dziecko w chuście lub nosidełku, ale będę musiała zdecydować się na nosidło, ponieważ Mały urodzi się w zimie i nie chcę narażać jego zdrowia, a jak się zrobi ciepło to zainwestujemy z M w nosidełko i będziemy nosić Stasia :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Panna O ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna rodzina:) Sama korzystałam z podobnej techniki, więc w pełni polecam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny tekst. Dziękuję :) Cena chusty rzeczywisćie kosmiczna :/ no ale przecież ważniejszy jest komfort i zdrowie Maleństwa. Ja jeszcze chusty nie zakupiłam, ale zanoszę się od jakiegoś czasu z tym zamiarem. Jak już kupię, to na pewno się pochwalę.
    p.s. Dzidzius przesłodki!Gratuluję :)

    Będzie mi bardzo miło, jesli zajrzysz do mnie. Aronkowa.blogspot.com
    Dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale mam nadzieję, że potrwa ona dłuuugo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, chciałabym się dowiedzieć w jakiej cenie są lapacze oraz jaki jest czas realizacji? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj! :)
    trafiłam tu dzięki Instagramowi!:) bardzo fajny i ciekawie prowadzony blog:)
    a twoje łapacze snów są cudne.
    Mam do Ciebie propozycję :)
    Zapraszam również do siebie :)
    Pozdrawiam
    Klaudia Ro.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wpis bardzo przydatny dla przyszłych i obecnych mam. Ja dopiero wkraczam w życie macierzyństwa i wszystkiego się uczę ;) ważne są dla mnie więc opinie innych mam, które już sprawdziły dane produkty bym mogła wybrać dla swojego dziecka jak najlepsze rzeczy ;)
    Czekam na więcej podobnych postów i zapraszam do siebie ;)

    socallmemombaby.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super! Wybór nosiła nie jest prosty, niektóre mamy rozważają również chusty. Fajnie napisany artykuł, a dzidziuś śliczny! Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ślicznie wyglądacie w trojkę :) u mnie wszystko przede mna zapraszam na moj blog
    http://mamcia-daje-rade.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. zastanawiałam się długi czas nad zakupem takiej tuli, ale po lekturze tego posta, zostałam ostatecznie przekonana :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Też zastanawialiśmy się nad tulą, jednak ostatecznie zostałam przy chuście. Cena tego nosidełka trochę mnie poraża, nie ma co ukrywać. Fakt, motanie bywa skomplikowane, zwłaszcza jak się człowiek spieszy, ale to chyba kwestia przyzwyczajenia. Bądź co bądź, wygodnie jest dziecko tak nosić i mieć przy okazji obie ręce wolne :)
    Przy okazji zapraszam do mnie:
    https://trzy-razy-a.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...